Kom als brand positief in het daglicht te staan

Goodwill creëren is een groeiende onderneming creëren

Tenzij je het alleenrecht hebt op een product waar maar weinig mensen zonder kunnen, hangt het succes van je bedrijf grotendeels af van wat anderen van je denken. Het is dus ontzettend belangrijk dat mensen positief tegenover jouw onderneming staan.

  • Zijn je producten of diensten alles waar je klant op had gehoopt, en meer?
  • Is je klantenservice vriendelijk, tijdig, gemakkelijk toegankelijk en efficiënt?
  • Zijn je leveranciers blij met je?
  • Gaan je werknemers met plezier naar het werk?
  • Worden je werknemers goed genoeg betaald en gewaardeerd?
  • Hebben zij het gevoel dat ze een toekomst hebben binnen het bedrijf?
  • Werken de bedrijven waarmee je contact hebt graag samen met je?
  • Hebben ze nog meer baat bij de samenwerking dan dat ze van te voren hadden bedacht?

Indien je nee hebt geantwoord op een van deze vragen of vergelijkbare vragen, dan heb je wat werk te verrichten!

Het is niet genoeg om mensen in een of ander type advertentie, of het nu de plaatselijke krant of Facebook is, te vertellen dat je product of dienst geweldig is. Hiermee krijg je misschien een paar mensen binnen die je een kans geven, maar of ze wel of niet blijven hangt ervan af wat je levert.

Of ze je aan anderen zullen aanbevelen, wat de bron van het grootste deel van je inkomsten zou moeten zijn, hangt ook af van of ze een geweldig product en geweldige service hebben ervaren, of iets dat niet helemaal in orde was.

positieve klantenervaring

De voordelen van sympathie voor je bedrijf creëren

Wanneer mensen positief over jouw bedrijf denken kan dit meer voordelen opleveren dan je je wellicht realiseert.

Een van de voordelen is dat positieve klanten anderen vertellen over jouw bedrijf, die vervolgens zullen overwegen zelf een product of dienst af te nemen. Maar er is meer:

  • Je hoeft geen bodemprijzen in rekening te brengen om marktaandeel te winnen.
  • Het zal makkelijker zijn om goed personeel te werven en behouden.
  • Als je een back-up van je bank nodig hebt voor uitbreidingsplannen, zul je deze eerder krijgen.
  • Als je een nieuw product of service ontwikkelt, heb je een klantenbestand dat enthousiast is om alles te proberen wat je te bieden hebt.
  • Indien je ooit besluit je bedrijf te verkopen, kun je een betere prijs krijgen.

Je klanten zullen loyaal zijn, ze zullen waarderen dat ze op je kunnen vertrouwen en op hun beurt zal jij op hen kunnen vertrouwen.