Laat je verkoopprestaties met minimaal 10% stijgen

Leer alle factoren die van jou een topverkoper maken!

Datum
21 juli 2020

Interesse

Het onderwerp van interesse is essentieel omdat het betrekking heeft op de verkooptechnologie. Hoe beter je begrijpt welke verschillende niveaus van interesse een prospect (iemand die nog geen klant is maar die je iets wil gaan verkopen) vertoont (bijvoorbeeld, van zeer geïnteresseerd, tot matig geïnteresseerd, tot helemaal niet geïnteresseerd) hoe beter je in staat bent om een prospect naar het hoogste punt van interesse te leiden. En dus de deal te sluiten.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, kan een prospect van ‘geen interesse’ naar ‘hoge interesse’ worden gebracht als je de juiste tools beheerst.

 

Verschillende fases

Een prospect doorloopt verschillende fases van interesse naarmate het verkoopgesprek vordert, maar één ding dat de verkoper altijd kan controleren is het interesseniveau van hemzelf/haarzelf, en dat wordt bereikt door de volgende regel toe te passen:

"Het enige wat een verkoper hoeft te doen, is door te gaan met het opwekken van de interesse van de prospect"

- L. Ron Hubbard

Aan het begin van het verkoopgesprek heeft een prospect mogelijk niet veel interesse. De verkoper moet het interesseniveau ontdekken en omhoog brengen tijdens de verschillende fasen van het verkoopgesprek.

Als je de tijd neemt om het onderwerp van interesse grondig te bestuderen en te leren, zul je merken dat je beschikt over een zeer krachtig verkoopinstrument.

 

Cursus Trustselling

Wil je meer hierover leren en over de andere factoren die van jou een topverkoper maken? Kijk dan eens naar onze cursus ‘trustselling’. De ervaring in de afgelopen jaren heeft geleerd dat de verkoopprestaties met minimaal 10% stijgen door deze cursus.

Je leert dat bij de verkoper het inzicht moet groeien dat zijn of haar resultaten in de eerste plaats van de mindset afhangt. Tijdens deze sales training leer je jouw effectiviteit verhogen en stabiel houden door:

Een beter begrip van het gedrag en de reacties van klanten
Een grotere bekwaamheid om effectief te communiceren
De vaardigheid te ontwikkelen om klanten in alle situaties beter 'aan te kunnen' en beter te kunnen bedienen
Een andere benadering van klanten/prospects te gebruiken, zodat de prospect meteen véél meer vertrouwen krijgt in de verkoper
Via tal van praktische oefeningen de afsluitratio aanzienlijk te verhogen, door een sterk verhoogde grip op het hele verkoopgesprek en de close