Emoties op de werkvloer!
Ondernemers, directeuren of leidinggevenden liggen normaliter niet wakker van medewerkers die een positieve instelling hebben, meedenken, productief zijn en die met oplossingen komen.
Echter als men te maken heeft met medewerkers die een ‘negatieve attitude’ hebben, wordt dit een heel ander verhaal:
- Werknemers die voortdurend een gebrek aan enthousiasme tonen…
- Werknemers die zich aangevallen voelen bij de minste opmerking…
- Werknemers die op alles kritiek hebben, maar zelf geen kritiek kunnen verdragen…
Tijd om tot actie over te gaan!
Voor wie emoties beter begrijpt, is het vele malen makkelijker om negatieve emotionele situaties om te buigen (of voorkomen) naar een vriendelijke en efficiënte werksfeer. Jouw succes en de mate waarin jij je bedrijfsdoelstellingen bereikt zijn in feite recht evenredig met jouw bekwaamheid om emoties van medewerkers te begrijpen en er correct mee om te gaan!
Alleen sterke leiders creëren sterke teams!
Waar sta jij op dit vlak? Als jij mensen fatsoenlijk en efficiënt wilt leiden, moet je niet alleen om kunnen gaan met hun emoties, maar ook jouw eigen emoties begrijpen en beheersen.
Reageer jij altijd op de juiste manier, of twijfel je of je wel daadkrachtig genoeg bent, of laat je jezelf wel eens compleet gaan?