Tweedaagse Communicatie Workshop voor Medewerkers
Begrijpen en begrepen worden
- Zijn er bepaalde gesprekken waar je tegenop ziet?
- Word je niet altijd begrepen door andere mensen?
- Wil je weten hoe je met emoties moet omgaan?
- Weet je soms niet hoe je bepaalde zaken moet verwoorden, zodat jouw boodschap ook goed overkomt of verloopt het gesprek niet zoals je wilt?
Wat leer je tijdens de communicatie workshop?
Deze communicatie workshop leert de medewerkers de grondslagen van communicatie en de basis voor motivatie. Omdat een bedrijf zo goed is als haar mensen, is het van vitaal belang dat de persoonlijke interacties op een hoog niveau verlopen; zowel intern als naar de klanten. Communicatie is nog steeds probleem nr. 1 in het bedrijfsleven (en ook daarbuiten), maar dat hoeft niet zo te zijn. Communicatie is een kunst die iedereen kan leren. Wij laten je zien wat er allemaal bij communicatie komt kijken.
Voor wie is deze communicatie workshop?
Deze communicatie workshop is speciaal ontwikkeld voor medewerkers. Het doel is om medewerkers te leren effectief te communiceren om zo problemen te kunnen oplossen, medewerking te krijgen van klanten en collega’s en op een natuurlijke manier met emoties om te kunnen gaan, als basis voor een gezonde bedrijfsvoering.
Globale inhoud van onze communicatie workshop
- Mensen motiveren en relaties met anderen verbeteren
- Wat is begrip? En hoe word je beter begrepen?
- Een constructieve omgang met elkaar en met klanten
- Gebruiksaanwijzingen van mensen leren kennen en meer inzicht in anderen en jezelf krijgen
- Communicatiestoornissen herkennen en behandelen
- De meest effectieve wijze van conflicthantering
- Omgaan met emoties, verbale en non-verbale communicatie
- Tegenwerpingen aanpakken
- Tijdsbesparing door communicatie