Communicatie Training | Praktijkgericht

Tweedaagse Communicatie Workshop voor Medewerkers

Cursusduur
2 dagen
Locatie
Helmond
Schrijf je in

Begrijpen en begrepen worden

  • Zijn er bepaalde gesprekken waar je tegenop ziet?
  • Word je niet altijd begrepen door andere mensen?
  • Wil je weten hoe je met emoties moet omgaan?
  • Weet je soms niet hoe je bepaalde zaken moet verwoorden, zodat jouw boodschap ook goed overkomt of verloopt het gesprek niet zoals je wilt?

Wat leer je tijdens de communicatie workshop?

Deze communicatie workshop leert de medewerkers de grondslagen van communicatie en de basis voor motivatie. Omdat een bedrijf zo goed is als haar mensen, is het van vitaal belang dat de persoonlijke interacties op een hoog niveau verlopen; zowel intern als naar de klanten. Communicatie is nog steeds probleem nr. 1 in het bedrijfsleven (en ook daarbuiten), maar dat hoeft niet zo te zijn. Communicatie is een kunst die iedereen kan leren. Wij laten je zien wat er allemaal bij communicatie komt kijken.

Voor wie is deze communicatie workshop?

Deze communicatie workshop is speciaal ontwikkeld voor medewerkers. Het doel is om medewerkers te leren effectief te communiceren om zo problemen te kunnen oplossen, medewerking te krijgen van klanten en collega’s en op een natuurlijke manier met emoties om te kunnen gaan, als basis voor een gezonde bedrijfsvoering.

workshop communicatie

Globale inhoud van onze communicatie workshop

  • Mensen motiveren en relaties met anderen verbeteren
  • Wat is begrip? En hoe word je beter begrepen?
  • Een constructieve omgang met elkaar en met klanten
  • Gebruiksaanwijzingen van mensen leren kennen en meer inzicht in anderen en jezelf krijgen
  • Communicatiestoornissen herkennen en behandelen
  • De meest effectieve wijze van conflicthantering
  • Omgaan met emoties, verbale en non-verbale communicatie
  • Tegenwerpingen aanpakken
  • Tijdsbesparing door communicatie

Aanmeldformulier: Communicatie Workshop voor medewerkers

  • Stel hier je vraag.
Vooral de laatste trainingsdag hebben we flink geoefend met herkennen en behandelen/negeren van commentaar en originaties. Ik ben gelukkig niet gespaard door jou en je collega. Mijn irritaties werden vaak zichtbaar en ik ging niet altijd goed in op originaties of kapte ze te snel af. Deze communicatie cyclussen probeer ik sindsdien te oefenen en het werpt al zijn vruchten af. Het belangrijkste voor mij is om zoveel mogelijk oorzaak te zijn i.p.v. het effect. Hierdoor hou ik controle over mijn projecten en de tijd die ik dagelijks aan mijn bedrijf besteed.
Deze training leerde mij situaties te confronteren, zowel zakelijk als privé, om zodoende controle te houden over situaties. Het gevoel van overbelasting verdwijnt en maakt plaats voor meer energie.
Dhr. T. Volkers