Communicatie Training | Praktijkgericht

Incompany Communicatie Workshop voor Medewerkers

Cursusduur
Circa 4 dagen
Locatie
Helmond
Vertel mij meer

Begrijpen en begrepen worden

  • Heb je weleens het gevoel dat je boodschap niet écht overkomt?
  • Zijn er bepaalde gesprekken waar je tegenop ziet?
  • Wil je weten hoe je met emoties moet omgaan?
  • Zeggen personen tegenover jou ‘ja’ of stemmen ze ergens mee in, maar zijn het niet echt met je eens?
  • Weet je soms niet hoe je bepaalde zaken moet verwoorden, zodat jouw boodschap ook goed overkomt of verloopt het gesprek niet zoals je wilt?

Wat leer je tijdens de incompany communicatie workshop?

Deze incompany communicatie workshop leert de medewerkers de grondslagen van communicatie en de basis voor motivatie. Omdat een bedrijf zo goed is als haar mensen, is het van vitaal belang dat de persoonlijke interacties op een hoog niveau verlopen; zowel intern als naar de klanten. Communicatie is nog steeds probleem nummer één in het bedrijfsleven (en ook daarbuiten), maar dat hoeft niet zo te zijn. Communicatie is een kunst die iedereen kan leren. Wij laten je zien wat er allemaal bij communicatie komt kijken.

incompany communicatie workshop medewerkers

Voor wie is deze incompany communicatie workshop?

Deze incompany communicatie workshop is speciaal ontwikkeld voor medewerkers. Het doel is om medewerkers te leren effectief te communiceren om zo problemen te kunnen oplossen, medewerking te krijgen van klanten en collega’s en op een natuurlijke manier met emoties om te kunnen gaan, als basis voor een gezonde bedrijfsvoering.

Globale inhoud van onze incompany communicatie workshop

  • Mensen motiveren en relaties met anderen verbeteren
  • Wat is begrip? En hoe word je beter begrepen?
  • Een constructieve omgang met elkaar en met klanten
  • Gebruiksaanwijzingen van mensen leren kennen en meer inzicht in anderen en jezelf krijgen
  • Voet bij stuk leren houden
  • Je intentie daadwerkelijk overbrengen
  • Communicatiestoornissen herkennen en behandelen
  • De meest effectieve wijze van conflicthantering
  • Emoties en de belangrijkste emoties verklaard
  • Omgaan met emoties, verbale en non-verbale communicatie
  • Tegenwerpingen aanpakken
  • Tijdsbesparing door communicatie
Vooral de laatste trainingsdag hebben we flink geoefend met herkennen en behandelen/negeren van commentaar en originaties. Ik ben gelukkig niet gespaard door jou en je collega. Mijn irritaties werden vaak zichtbaar en ik ging niet altijd goed in op originaties of kapte ze te snel af. Deze communicatie cyclussen probeer ik sindsdien te oefenen en het werpt al zijn vruchten af. Het belangrijkste voor mij is om zoveel mogelijk oorzaak te zijn i.p.v. het effect. Hierdoor hou ik controle over mijn projecten en de tijd die ik dagelijks aan mijn bedrijf besteed.
Deze training leerde mij situaties te confronteren, zowel zakelijk als privé, om zodoende controle te houden over situaties. Het gevoel van overbelasting verdwijnt en maakt plaats voor meer energie.
Dhr. T. Volkers

Vertel mij meer,

Ik ontvang graag meer informatie over dit programma.

Of neem direct contact met ons op