Cursus marketing

Het creëren van vraag

Bij het promoten van uw bedrijf en uw product is wat ú denkt niet het belangrijkste. Het gaat erom wat de klant denkt. Dat is waar marketing over gaat: uitvinden wat de klant denkt en deze informatie zodanig overbrengen dat uw product ook echt bij uw doelgroep ‘aan­slaat’.

Het is goedkoper zelf onderzoek te doen en het is nog heel leer­zaam ook. U leert in deze cursus hoe u de uitkomsten hiervan moet verwerken (zon­der ingewikkelde statistische berekeningen). Het positioneren zal aan het einde van de cursus geen geheimen meer voor u hebben. U krijgt de know-how om een complete marketingcampagne op te zetten en als eindopdracht gaat u dat ook doen. U zult zelfs in staat zijn ‘artwork’ te beoordelen aan de hand van de aangereikte crite­ria. En passant komen ook de sterkere en zwakkere plekken in het bedrijf aan het licht.

Wilt u de vraag naar uw producten of diensten bij zowel de nieuwe als de huidige klanten verbeteren? Wilt u meer respons op uw advertenties of reclamecampagnes? Wilt u weten wat de klant werkelijk denkt van uw bedrijf en uw product?
Daarom Jacobs & van Rooij
  • Hoogste praktijkgerichtheid
  • Blijvende ondersteuning
  • Intensieve begeleiding
  • Kosteloos persoonlijk advies
  • Beste Opleider 2014 & 2016
Jacobs & van Rooij op Springest.nl:
9.2 (210 beoordelingen)

Voor wie is deze cursus

De cursus marketing is bedoeld voor ondernemers, directeuren en managers die hun know-how wat betreft marketing en onderzoek willen uitbreiden. Ze zijn benieuwd hoe een klant werkelijk denkt over hun bedrijf en/of product en willen meer vraag creëren.

Wat leer ik in deze cursus

De cursist krijgt praktisch toepasbare know-how wat betreft onderzoek en marketing.

Cursusduur

4 - 5 dagen (minimaal 1 dag per week)

Locatie

Helmond

Inhoud van de cursus: Cursus marketing

  • De functie van onderzoek.
  • Uw doelgroep(en) bepalen en begrijpen.
  • Gebruik van ‘buttons’ bij de doelgroep.
  • Opstellen van onderzoeksvragen.
  • Filosofie achter positionering; stappenplan.
  • De marketing basics en de marketing musts.
  • Copywriting; wat zijn de gezichtspunten van uw doelgroep?
  • Waar moeten advertenties aan voldoen om de juiste respons te geven?
  • Lay-out en design.

Kosteloze opfrisdag

Ongeveer een half jaar na de cursus wordt u uitgenodigd voor een kosteloze opfrisdag. Hierdoor blijft u beter gebruik maken van alles wat u geleerd heeft. Bovendien kunt u altijd met uw vragen bij de cursusbegeleiding terecht

Wilt u weten hoe u in moet spelen op de behoefte van uw klant?

Wilt u weten wat de cursus "Cursus marketing" voor u kan betekenen?
Laat u vrijblijvend adviseren door de beste specialisten!

Neem contact op voor gratis en vrijblijvend advies