Communicatie cursus | Praktijkgericht | Jacobs & van Rooij

Beter zaken doen door communicatie

Deze communicatie cursus bestaat niet zomaar uit een aantal oefeningen en trucjes om makkelijker te praten. Hoewel communicatie terecht beschouwd wordt als een vitaal onderdeel van een succesvol bestaan, heeft echte communicatie toch iets ongrijpbaars dat maar door weinig mensen beheerst wordt. Op deze communicatie cursus leert u stap voor stap 18 verschillende elementen van communicatie te gebruiken. Veel cursisten ervaren een grote vooruitgang na het uitvoeren van de eerste twee oefeningen. Meer bewust, zekerder van zichzelf, betere concentratie, doortastender in het optreden, beter op hun gemak en meer rust.

Hoe stuurt u een gesprek de kant op die u wilt? Hoe zorgt u ervoor dat uw boodschap zijn doel niet mist? Hoe voert u bepaalde zakelijke gesprekken?
Daarom Jacobs & van Rooij
  • Hoogste praktijkgerichtheid
  • Blijvende ondersteuning
  • Intensieve begeleiding
  • Kosteloos persoonlijk advies
  • Beste Opleider 2014 & 2016
Jacobs & van Rooij op Springest.nl:
9.2 (210 beoordelingen)

Voor wie is deze cursus

Onze communicatie cursus (Beter zaken doen door communicatie) is geschikt voor ondernemers, leidinggevenden en managers die soms onzeker zijn over de gesprekken die ze moeten gaan voeren, en daardoor zaken voor zich uit schuiven. Ze hebben moeite om bepaalde mensen ergens op aan te spreken, aan te kijken of voet bij stuk te houden. Daarnaast weten ze soms niet hoe ze bepaalde zaken moeten verwoorden. Hierdoor komt een boodschap soms niet goed over of verloopt het gesprek niet zoals ze willen.

Wat leer ik in deze cursus

Als cursist van de communicatie cursus bent u in staat om zowel zakelijke als privé gesprekken effectief te leiden en sturen waarbij het doel – overeenstemming of medewerking – zo snel mogelijk wordt bereikt.

Cursusduur

8 tot 9 dagen (1 dag per week)

Locatie

Helmond

Inhoud van de cursus: Communicatie cursus | Praktijkgericht | Jacobs & van Rooij

  • Een gesprek leiden en volledig beheersen.
  • Hoe krijgt u begrip?
  • Leren luisteren.
  • Hoe om te gaan met tegenwerking.
  • Hoe zorgt u ervoor dat anderen dingen doen die u wilt?
  • Hoe krijgt u op een soepele manier medewerking van anderen?
  • Hoe krijgt u iemand die verongelijkt is en/of zwijgt weer aan de praat.
  • Hoe brengt u iemand die van onderwerp verandert daar weer op terug?
  • U moet een gesprek beëindigen of van onderwerp veranderen.
  • Hoe doet u dat zonder anderen van streek te maken?

Kosteloze opfrisdag

Jaarlijks wordt u uitgenodigd voor een kosteloze opfrisdag. Hierdoor blijft u gebruiken wat u heeft geleerd. U kunt ook altijd, zelfs na de communicatie cursus, bij onze cursusbegeleiding terecht voor al uw vragen of om zaken nog eens extra te oefenen. Deze diensten worden eveneens kosteloos geleverd.

Wilt u effectief gesprekken leiden en sturen?

Wilt u weten wat de cursus "Communicatie cursus | Praktijkgericht | Jacobs & van Rooij" voor u kan betekenen?
Laat u vrijblijvend adviseren door de beste specialisten!

Neem contact op voor gratis en vrijblijvend advies